Mexico,  Midden-Amerika,  Wereldreis

Alweer 2 maanden op wereldreis!!!

Allereerst mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een hele maand aan bijgewerkte weekblogs 😉 Maar ik heb zoveel gedaan dat ik eigenlijk eerlijk gezegd geen zin en motivatie had om de weekverslagen bij te werken 🙂

Bovenin mijn homepage vind je ook de links naar o.a. mijn Polarsteps account die ik wel trouw om de zoveel dagen update zodat ik mijn route terug kan zien. Hier vind je nog veel gedetailleerder mijn wereldreis verhaal en nog veel meer foto’s. Je moet je hiervoor registeren maar dat is in een paar seconden gepiept om mij op die manier te kunnen volgen. Ook de Instagram stories vind ik erg leuk en Facebook gebruik ik zo nu en dan.

Zoals de kopregel al doet vermoeden… Ik ben sinds gister al 2 maanden op reis! Wat gaat de tijd ontzettend snel zeg! Niet normaal!

Ik zal proberen in het kort te beschrijven wat ik zoal heb gedaan en meegemaakt de laatste dagen dat ik nog in Valladolid was. Dit lijkt alweer eeuwen geleden 🙂 En voor de mensen die mijn andere kanalen niet volgen.. Jullie zijn vast ook benieuwd hoe het ondertussen met mijn verzwikte enkel gaat?

18 januari 2021

Vandaag heb ik besloten om naar de kapper te gaan om m’n haar opnieuw te laten verven. Ik was gewoon niet tevreden met het resultaat van de kapper in Tulum. Alex heeft me gebracht en ook weer opgehaald met de scooter samen met de kitten die ook gezellig meeging in de speciale tas op zijn buik 😁 Dit keer heeft het verf de grijze haren wel goed gedekt haha en ben ik meer tevreden over de kleur van de verf. Nu is het daadwerkelijk de kleur geworden die ik had afgesproken met de kapster 😉
Daarna voor de late lunch/vroeg avondeten richting de Chinees gelopen. Ik kreeg dit meerdere keren als tip. Nou ja… Ik vond dit zelf best erg tegenvallen en niet voor herhaling vatbaar.

19 januari 2021

Vandaag kreeg ik als tip om ‘s avonds om 9 uur naar het klooster te gaan omdat er weer Video mapping zou zijn op de muren van het voormalige klooster. Normaal is dit elke avond maar vanwege Corona is dit maanden niet meer geweest. Ik kwam terecht bij een eettentje Los Frappes. Dit ligt pal tegenover het klooster met een dakterras. Hier ben ik gaan eten. Ik bestelde een frappe special met Magnum smaak. Niet wetende dat er een gigantisch glas met een daadwerkelijke magnum voor m’n neus zou worden neergezet 🙂 Echt super lekker! Verder bestelde ik een hamburger en hier zaten blijkbaar ook frites bij. Wederom super lekker!! Maar superveel! 🤣
Even later zat ik klaar voor de video mapping. Op de muren werd de geschiedenis verteld van de stad Valladolid. Leuk gedaan!

20 januari 2021

Vandaag ben ik naar de bakker gelopen om iets lekkers te kopen voor Luis en Gabi (de eigenaren van mijn hostel) om ze te bedanken voor alles wat ze tot nu toe voor me hebben gedaan sinds ik ben gevallen. Ik kwam terug met een grote cake en 1 stuk carrotcake en 1 stuk soort cheese cake. De cheese cake mocht ik zelf houden. Gabi ging voor de grote cake en de carrotcake 🙂
Gabi gaf mij wat dunne kinderboekjes mee om Spaans te leren. ‘s Avonds leerde ik weer leuke mensen kennen (Damien uit Engeland en Lucilla uit Argentinië) en hebben een hele tijd in de tuin gekletst. Voornamelijk alles geprobeerd in het Spaans. Leuk om op deze manier nieuwe woorden te leren!

21 januari 2021

Vandaag was wederom een relaxte dag. Ik heb lekker in het park een heerlijk kokos ijsje gegeten en kreeg weer gratis lunch (spaghetti Bolognese) voorgeschoteld door Luis en Gabi. Nog een poosje met de kitten gespeeld bij het hostel. En… Ik heb een nieuw hostel geboekt via Booking voor de 25ste! In de avond ben ik met Damien en Lucilla naar Mezcaleria Don Trejo gegaan omdat daar een salsa avond zou zijn met een live band! Ik heb een geweldige avond gehad met lekkere muziek, en we bestelden een super grote pizza die we met z’n allen deelden. Ik heb zelfs met met m’n zielige pootje nog op de dansvloer gestaan! Met Walker laars, mondkapje en al haha. Rond 22 uur was het afgelopen want hier is ook een avondklok.

22 januari 2021

Vandaag was ook een relaxte dag die begon in de hangmat in de tuin.
Ik ben een beetje uit gaan vogelen hoe ik het beste naar Isla Mujeres kon reizen want dat wordt mijn volgende bestemming! Dit betekend dat ik m’n laatste dagen inga hier in Valladolid!! Verder vond ik nog een hele grote kakkerlak in mijn douche..Hij wilde blijkbaar douchen maar hij heeft het niet overleefd haha. Toch durfde ik hem niet weg te halen en heb hulptroepen gehaald. Het was erg heet vandaag in Valladolid. Heb o.a. een nieuwe simkaart gehaald die weer 30 dagen geldig zou zijn. Dit keer 5 gb want het is hier blijkbaar duurder dan in Tulum. Heel vreemd. Verder weer wat verder gelopen en weer wat nieuwe mooie straatjes ontdekt. Ook heb ik bij het busstation alvast mijn busticket gekocht voor naar Cancun. Verder nog een nieuw T-shirtje gekocht (kan het weer niet laten) en heerlijke streetfood (taco’s cochinita pibil) In de avond lag de kitten de hele tijd op mijn schoot. Super lief!!

23 januari 2021

Vandaag zou Kat voor een middagje terugkomen naar Valladolid!
Zij was mijn kamergenote 2 weken eerder en ze was haar bikini en handdoek toen vergeten die ze nu weer op kwam halen 🙂
We hebben samen heerlijk geluncht in een vegetarisch tentje “Yerbabuena” en mijn god… Wat hebben ze hier heerlijk eten zeg! Ik nam een vegetarische hamburger en chips met guacamole. En een te lekker sapje! Daarna zijn we nog wezen shoppen. Kat zocht nieuwe schoenen en een nieuw shirt. Shirt is gelukt. Schoenen niet. Het was erg gezellig totdat Kat weer terug naar het busstation moest om haar bus te halen, terug naar haar accommodatie waar ze verblijft in Playa del Carmen. Daarna heb ik de rest van de dag in de hangmat gehangen totdat ik om half 10 pas honger kreeg. Heb bij de buren ravioli met zalm gehaald. Jammie..!

24 januari 2021

Het is niet te te geloven maar na 4 weken is vandaag mijn laatste volle dag in Valladolid!
Ik ben naar het centrale plein gelopen, dit keer zonder mijn Walker laars maar met mijn wandelschoenen. Ik ben daar lekker gaan zitten en mensen gaan kijken. Heb een super goedkoop kokos ijsje gegeten van 1 van de vele ijsmannetjes die vaak over het plein lopen. Toen het tijd werd om te lunchen ben ik naar de foodhall gelopen voor taco’s en een heel groot glas sap.
Daarna ben ik sinds de eerste keer dat ik in Valladolid ben, voor een paar souveniertjes gaan kijken. Ik heb een magneetje gekocht en een klein portemonnee’tje omdat ik die was vergeten mee te nemen op deze reis.
Ik kwam terug in het hostel, ging lekker in de hangmat liggen en toen kwam jawel…. de 1e Hollander binnen! Sinds ik in Mexico ben heb ik ze nog niet eerder in het wild gezien hier 🙂 Het was Ilja. Een basisschool leraar uit Amsterdam. Daarna druppelden steeds meer nieuwe mensen het hostel binnen en werd het ‘s avonds een hele gezellige boel met made your self taco’s die we Alex lieten bestellen. Ilja had een grote speaker met disco lichten en zongen we mee met de stomste liedjes 😁

25 januari 2021

Vandaag was de dag dat ik Valladolid ging verlaten en eindelijk de wijde wereld weer in kon trekken! Ik mocht gisteravond kiezen welk ontbijtje ik vandaag wilde hebben; Hotcakes!
Daarna moest ik alles nog inpakken want door het gezellige feestje gisteravond in de tuin van het hostel ben ik niet meer aan inpakken toegekomen. Ik ben een uurtje bezig geweest om alles opnieuw te reorganiseren na een maand verblijf hier. Ik heb nog wat foto’s gemaakt van de mega röntgenfoto’s die ik heb en de echte daarna toch maar weggegooid want heb er gewoon geen ruimte voor.
Toem het eenmaal zo ver was nam ik afscheid van iedereen en pinkte nog een klein traantje weg. Ik kreeg zelfs nog een klein cadeautje van Vanni (de schoonmaker van het hostel). Luis en Alex brachten me weg met de auto en aangekomen bij het busstation stond daar heel toevallig een jongen uit New York die ik zo’n 2 weken daarvoor had leren kennen in het hostel. Hij ging ook naar Cancun om vanaf daar richting het vliegveld te gaan en heel toevallig zaten we zelfs naast elkaar in de bus haha. Ik heb nu dus een vakantieadresje in New York. Niet verkeerd 😉
Het was ongeveer 2 uur rijden naar Cancun. Dit keer ging ik weer een uur vooruit in de tijd. Bij het busstation ben ik gaan zoeken naar de juiste stadsbus die naar de haven van Cancun zou rijden. Dit was nog even zoeken geblazen maar uiteindelijk zat ik dan in de juiste bus. Daarna kocht ik bij de ferry haven een ticket enkele reis naar Isla Mujeres want wist niet hoe lang ik wilde blijven. Na 45 minuten wachten vertrok mijn ferry. Op naar een tropisch eiland! Na ongeveer 20 minuten kwam ik aan. Gelijk een heel stuk toeristischer maar ik voelde met het lopen van de haven naar mijn hostel (nog geen 10 minuten) gelijk een hele fijne sfeer en leuke straatjes, winkeltjes en street art en wist meteen: hier ga ik langer blijven dan 3 nachten 😉
Ik had mezelf verwend en een slaapzaal geboekt in het hostel Selina in het centrum aan zee en super vlakbij het mooiste strand van het hele eiland. Het hostel had ook een heerlijk zwembad en overal hangmatten en veel palmbomen. Ik ben ‘s avonds lekker gaan eten in het hostel met m’n voetjes in het zand terwijl er een film werd afgespeeld op een groot doek. Ik heb na deze reisdag weer erg last van mijn enkel… Maar dat geeft niet.. Want mijn wereldreis gaat weer echt verder! ❤️

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *